ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ 2017

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ Γ1 & Δ1

Γ1. α. [6β +6π]

Διεθνείς εξελίξεις

i. Κείμ. Α: ανακήρυξη της Βουλγαρίας σε βασίλειο (1μ.) 

ii. Κείμ. Β : "η μεν Βουλγαρία ... την Αυστροουγγαρίαν" (1μ.) 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2017

Από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δίνονται οι παρακάτω ενδεικτικές απαντήσεις των θεμάτων και υπενθυμίζεται ότι κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.

ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:

Β1. Τα αποδεικτικά στοιχεία που χρησιμοποιεί ο Πρωταγόρας είναι δύο παραδείγματα από την Αθηναϊκή κοινωνία. Το πρώτο αναφέρεται στη στάση της κοινής γνώμης απέναντι στους ειδικούς σε έναν τεχνικό τομέα (αυλητή) και το δεύτερο στη στάση της κοινής γνώμης απέναντι στον πολίτη και στη σχέση του με τη δικαιοσύνη. Η διαφορετική στάση της κοινής γνώμης στη μία και στην άλλη περίπτωση είναι για τον Πρωταγόρα επαρκής λόγος για να πείσει το Σωκράτη και το ακροατήριό του για την καθολιότητα της πολιτικής αρετής. 1ο παράδειγμα:  «Ἐν γάρ ταῖς ἄλλαις ἀρεταῖς …  μαινόμενον»  και 2ο παράδειγμα «ἐν δέ δικαιοσύνῃ  … ἐνταῦθα μανίαν». 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΘΩΤΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΕ.Λ.2017

  Από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δίνονται οι παρακάτω ενδεικτικές απαντήσεις των θεμάτων και υπενθυμίζεται ότι κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.

Α1. Δίνονται για το περιεχόμενο της περίληψης:

      α) το θεματικό κέντρο: ο ρόλος της επιστήμης και του επιστήμονα στη σύγχρονη εποχή

      β) οι θεματικοί άξονες του κειμένου:

        1) διαφοροποίηση της στόχευσης επιστήμης και τεχνολογίας (ο γνωσιακός προσανατολισμός της επιστήμης  και ο εργαλειακός χαρακτήρας της τεχνολογίας)  

        2) η διάψευση των προσδοκιών από την ανάπτυξη της επιστήμης και ο προβληματισμός σε σχέση με τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της τεχνολογίας

        3) παράθεση προβλημάτων της σύγχρονης εποχής και η ανάγκη επαγρύπνησης του επιστήμονα για τη διαφύλαξη του κοινωνικού ρόλου της επιστήμης

        4) η αδυναμία των σύγχρονων επιστημόνων να ελέγξουν τον τρόπο χρήσης των επιτευγμάτων τους  και

        5) τα ηθικά εφόδια του επιστήμονα.

Λίγα λόγια για εμάς

Το Φροντιστήριο Ευτυχιάδου στη Νέα Ιωνία δεν είναι μέλος μιας απρόσωπης αλυσίδας επιχειρήσεων. Είναι μια καθαρά προσωπική επιχείρηση με ολιγομελή τμήματα και μαθητές που γνωρίζονται μεταξύ τους, όπως ταιριάζει στα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας. Περισσότερα...

Προγράμματα σπουδών